IFN-ul este soluția rapidă prin care poți accesa un împrumut financiar, dacă ai istoric negativ în Biroul de Credit.
Biroul de Credit este un subiect de interes pentru numeroase persoane. De multe ori, întrebarea care se pune este „Cum poți fi șters din Biroul de Credit?". Este important de punctat contextul acestei întrebări. Cei care au un istoric negativ în Biroul de Credit ajung să fie refuzați de majoritatea băncilor, în momentul în care își doresc să acceseze un împrumut financiar. De aceea, interesul clienților afectați este ca această situație să se redreseze în favoarea lor astfel încât să poată să apeleze cu ușurință la un credit bancar atunci când au nevoie. Materialul următor își propune să vină cu cât mai multe informații pe această temă, legate de ștergerea din Biroul de Credit, dar și despre principalele mituri care circulă și soluțiile existente de împrumut atunci când te confrunți cu refuzul băncilor.
Biroul de Credit este o societate privată, activă din 2004. Rolul acesteia este să colecteze și să centralizeze date privind comportamentul financiar al persoanelor fizice și juridice în legătură cu împrumuturile acordate. Așadar, funcționează ca un depozit central de date financiare care reflectă istoricul de credite. Sunt trecute informații de la data acordării, solduri, întârzieri, până la statutul curent al plăților. Datele ajung în Biroul de Credit prin raportarea lunară trimisă de instituțiile financiare: bănci, IFN-uri, societăți de leasing. Astfel, în sistem apar informații relevante despre comportamentul clientului referitor la creditul pe care l-a accesat, dar și eventualele întârzieri de plată. Aceste înregistrări construiesc o imagine financiară a clientului, utilizată mai apoi de cei interesați în a acorda noi împrumuturi. Este important de precizat că Biroul de Credit nu decide dacă primești sau nu un credit. Acest sistem doar pune la dispoziție datele, iar decizia finală îi aparține fiecărei bănci în parte.
Sunt tot felul de mituri care circulă despre ștergerea datelor din Biroul de Credit. Una dintre întrebările frecvente este dacă se poate plăti o taxă ca să fii șters din acest sistem. Dacă te afli într-o astfel de situație, este bine să fii informat înainte să iei orice decizie.
Este esențial de știut faptul că sistemul funcționează pe baza unor reguli clare de păstrare a informațiilor. Pe platforma digitală a Biroului de Credit se menționează că, deși sunt societăți care oferă „servicii de ștergere date din Biroul de Credit”, acestea percep o taxă considerabilă, fără succes garantat și fără returnarea banilor. Aşadar, chiar dacă sunt persoane sau companii care te asigură că pot rezolva acest lucru pentru tine, cântăreşte cu mare atenţie hotărârea pentru că există riscul să plăteşti fără să obţii rezultatul dorit.
În ciuda mitului care circulă pe internet conform căruia „IFN-urile nu raportează în Biroul de Credit”, lucrurile stau diferit în realitate. Instituțiile financiare nonbancare (IFN-urile) autorizate raportează la Biroul de Credit, la fel ca băncile tradiționale. Acestea transmit informațiile despre creditele acordate și respectă aceleași reguli de raportare.
Orice restanță rămâne înregistrată timp de până la patru ani de la data plății sau a încheierii colaborării, conform reglementărilor. Este într-adevăr importantă achitarea datoriei ca să nu mai acumulezi penalizări și să începi procesul de „curățare”. Însă e bine de știut că acest lucru nu produce efectele dorite instantaneu.
Se poate solicita ștergerea datelor participantului care le-a înregistrat, când acestea sunt prelucrate ilegal, sunt inexacte sau nu mai sunt necesare scopului inițial. Informațiile pot fi însă șterse automat doar după ce au trecut cei patru ani prevăzuți de lege.
Mai jos găsiți informații despre cum funcționează, de fapt, ștergerea din Biroul de Credit, în ciuda miturilor care circulă pe internet. O discuţie cu un specialist financiar, dar şi acest articol te pot ajuta cu detalii relevante despre modul în care funcţionează Biroul de Credit.
Informațiile negative, cum ar fi întârzierile la plată, rămân înregistrate până în momentul în care expiră perioada de stocare. Este vorba de până la patru ani de la data achitării sau finalizării relației financiare cu creditorul.
Se pot face modificări sau ștergeri în cazul în care datele menționate în sistem sunt incorecte. În acest caz se poate cere într-adevăr participantului care le-a înregistrat ștergerea lor în mod gratuit.
Potrivit legislației GDPR, orice client poate să solicite rectificarea, ștergerea sau restricționarea procesării datelor personale. Aplicabilitatea acestor drepturi, în cazul Biroului de Credit, este condiționată. Clientul poate cere ștergerea dacă datele sunt greșite.
Când vine vorba de acordarea unui credit, băncile tradiționale au o politică mai strictă. Spre deosebire de acestea, IFN-urile oferă o procedură mai prietenoasă clientului. Chiar dacă există raportări despre acesta în Biroul de Credit, IFN-ul analizează veniturile din prezent ale clientului, verificând situația actuală de plată. Printr-o simplă accesare a platformei digitale a unui IFN, cum este și Okcredit, poți completa un formular în care să soliciți suma dorită.
Este nevoie să prezinți doar câteva condiții minime de eligibilitate. Trebuie să ai cel puțin 20 de ani, să faci dovada unui venit stabil (pensie sau salariu) și să deții un cont bancar, un număr de telefon și o adresă de mail. Nu este necesar să faci drumuri la bancă, iar răspunsul se primește într-un timp relativ scurt.
Băncile tradiționale se bazează pe criterii stricte, scoruri FICO și istoricul complet din Biroul de Credit. IFN-urile sunt însă mai flexibile. Acestea pun la dispoziție soluții chiar și atunci când istoricul este imperfect sau ai fost raportat la Biroul de Credit.
Cu toate că ai istoric negativ, poți apela la ajutor financiar de la un IFN. Acesta oferă diverse soluții, cum ar fi împrumutul rapid sau creditul de nevoi personale. Ele pot avea într-adevăr dobânzi mai mari, spre deosebire de băncile tradiționale. Acestea pot fi însă Acestea pot fi însă o cale să-ți reabilitezi treptat istoria de credit. Plata la timp a acestor credite îți poate începe reconstrucția scorului.
Posibilitatea accesării unui credit prin IFN îți oferă soluția rapidă de ajutor atunci când apar situațiile neprevăzute sau când bugetul tău este depășit. Un comportament responsabil, așa cum este plata la zi, poate să-ți îmbunătățească scorul FICO și să-ți deschidă pe viitor uși la bănci sau alte instituții. Marele avantaj este că reușești într-un termen scurt să faci rost de banii necesari ca să te poți apuca de treburile importante pentru tine care nu mai pot fi amânate. Chiar dacă nu reușești să obţii ştergerea din Biroul de Credit, dacă ai însă nevoie de un ajutor pentru achitarea datoriilor sau pentru lucruri relevante pentru tine, gândeşte-te că poţi apela mereu la serviciile unui IFN.
Vreau credit